MTB weekend 2016

Eindelijk het is dan zover, vrijdag morgen 24 juni, we verzamelen zoals afgesproken op het verzameladres in Helden en zitten vol energie en zenuwen. We besluiten na het inladen van de bus nog even wat koffie naar binnen te werken en van alles te bespreken.

We rijden aan en als we dan op 3 kwartier van Willingen even de benen strekken word Bob al helemaal gek van de eerste reclame borden met (jawel!!) Cully worst.

We besluiten maar snel de laatste km’s te gaan rijden om z.s.m. bij het hotel te arriveren.

Daar aangekomen hebben we allemaal zin in een lekker vers bakkie koffie met gebak (of zullen we er dan maar gelijk 2 gebakjes van maken??).

En terwijl we lekker van het gebak en koffie aan het genieten zijn betrekt de lucht volledig en even later valt het er met bakken uit (eerst regen en daarna flinke hagelstenen). We besluiten om toch maar even te wachten met fietsen, maar dan komt de hoteleigenaar ons verblijden met het bericht dat het over een aantal minuten al weer opklaart en besluiten we toch maar de fiets kleding aan te gaan doen...

De weergoden zijn ons dan inderdaad goed gezind, en we rijden  een geweldige tocht met mooie klimmen en afdalingen erin (echt de moeite waard!!). Daarna worden we om 18.30 weer bij het hotel verwacht voor de BBQ en deze is echt op z’n Duits, dus erg goed geregeld. Daarna gaan we met onze buikjes goed gevuld een stukje lopen om zo ook het centrum van Willingen te verkennen. En dit duurt tot ongeveer 02.00 uur, we hebben die avond lekker gedronken.

's Morgens staat ons weer een overheerlijk ontbijtje te wachten in het hotel. Buiten is het weer ons niet zo goed gezind deze dag, maar ondanks alle voorspellingen gaan we natuurlijk toch maar aan de bak.

Het weer word er die dag niet echt beter op en de route is erg zwaar mede dankzij het weer, afdalingen zijn veranderd in modder lawines en onze fiets techniek word zwaar op de proef gesteld.

Ook zijn we op een gegeven moment onze route bordjes kwijt en rijden we een stukje om, maar we gaan gewoon door. Uiteindelijk komen we moe maar voldaan toch weer terug bij het hotel. We zijn inmiddels drijfnat. Wederom worden we goed opgevangen door de hoteleigenaar bij de ingang van het hotel. Hij wijst ons de weg naar een extra ruimte waar we onze schoenen apart kunnen laten opdrogen aan een droogwand. We gaan ons maar snel douchen en schone kleren aan en vragen dan naar een goed restaurant. We worden verwezen naar een grieks restaurant (deze was ook weer echt de moeite waard). 's Avonds kregen we overal genoeg ruimte als we binnen kwamen (onze adem rook hetzelfde als een bak Tzaziki saus).

We spraken van te voren af dat we deze avond niet zoveel zouden drinken maar daar bleef het bij! We hebben het die avond weer erg fijn gehad en genoten van de Duitse biertjes. ' s Nachts hebben we uiteindelijk toch weer besloten om naar het Hotel te gaan(tijd onbekend?).

's Morgens begon het al wat lastiger, iedereen lag nog half in coma, na weer eerst een goed ontbijtje heb ik vervolgens mijn bike eerst moeten reparen voordat we weer konden gaan fietsen. Maar uiteindelijk rond 10.30 konden we dan toch weer vertrekken, ditmaal met een gids  (de hotel eigenaar wilde ook met ons mee gaan). We hebben toen een geweldige rit gemaakt en halverwege de rit zijn we gestopt bij een klein dorpje waar net het schuttersfeest was begonnen, hier werden we getrakteerd op weer een lekker biertje en niet te vergeten een broodje curry worst (smaakte heerlijk voor tussen het fietsen door).

Daarna de route afgemaakt en toen we terug kwamen hebben we alles ingeladen en hebben we binnen in het hotel aan de bar nog even bijgekletst met de gids en de eigenaar van het restaurant. We kregen toen nog een fiets rugzak uitgereikt van de eigenaar en hebben nog een rondleiding in de welness ruimtes onder het hotel gekregen. Hier hadden we dus ook nog gratis gebruik van kunnen maken, maar dat wisten we niet (misschien iets voor volgende keer).

Toen zijn we dan toch maar richting huis gereden en zijn na een half uurtje rijden maar weer gestopt om nog wat lekkers te nuttigen. Al met al hebben we een heel erg geslaagd weekend gehad met veel fiets plezier en vooral ook heel veel plezier samen. We waren het er unaniem over eens dat we dit volgend jaar gewoon weer moeten doen!

Na heel wat Kilometers en hoogte meters in de benen, veel gelach en heel veel regen en nog meer plezier kijken we graag terug op dit weekend!